marți, 27 martie 2012

Tort cu crema de lapte si piersici din compot


Traiasca dulcele de toate zilele! Dupa cum spuneam, ieri m-am intins la gatit - nu puteam sa nu fac si-un tort. Nu e o reteta scumpa si nici festiva. Seamana, la gust, cu o budinca cu biscuiti si fructe. 

Ingrediente (pentru vreo 6 portii):

  • 150 g biscuiti cu crema
  • piersici din compot
  • 500 ml lapte
  • 2 oua
  • 1 lingura smantana
  • 100 g zahar tos
  • 30 g amidon
  • zahar pudra - cam o lingura 
Dupa ce am gustat prajitura, mi-am dat seama ca am uitat sa bag si niste vanilie in crema. Asta e, data viitoare. Fiind o reteta incropita ad-hoc, nu intotdeauna se intampla sa iasa la fix din prima :). 

Am incins cuptorul la 180 de grade. Am desfacut pachetul de biscuiti si i-am sfaramat bine. Peste ei am turnat lingura de smantana si un ou spart. Apoi le-am framantat bine. A iesit o chestie taaaare lipicioasa. Am luat o bucata de hartie de copt si am asezat-o pe fundul unei cratite. Aici ar fi mers perfect o tava de tort, cu peretii detasabili (data viitoare cand merg la cumparaturi, imi iau si asa ceva - daca nu uit :)) ). Si am intins, cu mana, compozitia aia lipicioasa, peste hartia de copt (in bucatarie, eu imi cam bag manutele peste tot). Se poate intinde si cu o lingura :)) - diferenta e doar in ce ai de spalat la final: mainile sau lingura. 

Si, ca sa nu deviez prea mult de la subiect, revin si spun ca am bagat oala la cuptor pentru 10 minute. Apoi m-am apucat de crema - am spart oul ramas intr-o oala si l-am amestecat cu cele 100 g de zahar. Pentru cine mai face reteta, acum e momentul in care se adauga si zaharul vanilat. Dupa ce s-a topit zaharul, am adaugat amidonul, am amestecat bine, si apoi am adaugat treptat laptele rece si am pus oala cu crema pe foc. Am amestecat incontinuu si cand s-a ingrosat compozitia am oprit focul. Intre timp au trecut cele 10 minute si am scos blatul de la cuptor am turnat deasupra crema.


Am scos cateva piersici din compot, le-am feliat si le-am asezat peste crema. Am presarat cam o lingura de zahar pudra si am dat oala la cuptor pentru inca 20 de minute. Apoi am profitat ca s-a racit afara si am scos prajitura pe balcon. Dupa 3 ore a fost numa' buna de papat. Prajitura asta nu e foarte dulce, deci amatorii de mai dulce pot sa puna mai mult zahar, in jur la 150-200 g as zice.


Pofta mare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu