luni, 26 martie 2012

Roll-uri cu afumatura si cascaval

Astazi, mai mult ca de obicei, m-am intins la gatit. Pai, daca as manca si de-aia, si de-aialalta, daca se poate toate in acelasi timp... :)) Asa ca am inceput cu niste roll-uri cu afumatura si cascaval (azi le-am facut cu muschi afumat, data trecuta le-am facut cu kaiser, ma rog, fiecare face cu ce are).

Trebuia, era musai si obligatoriu sa le fac :) - nu doar de pofta, dar si pentru ca sunt excelente ca pachet la lucru, sau pentru un drum mai lung, ca o gustare, daca se fac mai mici sunt bune pe platou, la aperitive... variante sunt destule; din punctul meu de vedere, aceste roll-uri inlocuiesc cu succes clasicele sandwich-uri.

Ingrediente (pentru 8 bucati mari si late):
  • 550 g faina alba
  • 1 cub drojdie proaspata
  • 1/2 lingurita sare
  • 2 lingurite zahar
  • 50 ml ulei
  • 150 g cascaval
  • 200 g afumatura
  • 1 ou si 2 linguri lapte (pentru uns roll-urile)


Am inceput cu aluatul: drojdia, sarea si zaharul le-am amestecat intr-un vas plin cu 200 ml apa calduta. Am presarat putina faina peste si am asteptat circa 15 minute sa se activeze.

Intr-un vas am turnat faina, am facut o scobitura in mijloc si am turnat drojdia si uleiul. Am inceput sa framant pana ce s-a incorporat toata faina. Aluatul rezultat era moale si nelipicios. Am acoperit cu un prosop curat si am lasat la dospit pentru o ora.

Dupa ce a crescut aluatul, am acoperit masa de lucru cu putina faina, a scos aluatul pe masa si l-am impartit in 8 bucati. Fiecare foaie in parte in intins-o cu sucitorul intr-o forma oarecum patrata.


Am indoit patratele de aluat in doua, si cu un cutit am facut cate 5-6 taieturi pe margine. Apoi am desfacut patratul, am pus muschiuletul si cascavalul inauntru si am impletit marginile.


Am pus toate roll-urile intr-o tava acoperita cu hartie de copt si le-am uns cu un ou batut cu 2 linguri de lapte. Le-am lasat sa creasca o ora, si inainte de a le baga la cuptorul incins la 180 grade le-am mai uns o data cu ou. Dupa 20 minute am scos tava si le-am lasat vreo 10 minute sa se odihneasca. Normal ca nu m-am putut abtine si am infulecat o bucata :)!


Pofta mare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu