sâmbătă, 24 martie 2012

Foietaj cu bezea si crema de ciocolata


Se intampla uneori (cam des, in ultima vreme, ce-i drept) sa vreau sa fac/mananc ceva dulce si sa nu stiu ce anume. Atunci dau un ochi sa vad ce am prin casa si pun de-o noua reteta.

Asa si cu desertul asta! Vroiam ceva usor crocant, dulce-acrisor, vroiam si ciocolata, vroiam si fructe... A iesit ceva nemaipomenit! Doar ca reteta asta nu e pentru cine nu are chef sa stea cu orele in bucatarie. Am profitat ca inca nu e cald, sa ma coc eu inaintea prajiturii, am avut bafta de a nu fi prea solicitata de fie-mea, am avut chef de gatit... ce mai atata vorba, cert e ca am avut toate conditiile sa ma desfasor in voie!

Ingrediente (pentru 4 portii):

  • aluat foietaj cumparat gata taiat in patrate (4 patratele)
  • 2 albuse
  • 100 g zahar
  • zeama de la 1/2 de lamaie 
  • 150 ml lapte
  • 10 g amidon alimentar
  • 100 g tablete de ciocolata 
  • esenta de rom (2 lingurite)
  • un praf de sare
  • zahar pudra (pentru pudrat aluatul de foietaj)
  • o portocala pentru decor
  • figurine de zahar caramelizat (nu e de musai, da' au dat un plus de crocanteala prajiturii)

Dupa ce mi-am masurat/cantarit/aranjat (si pozat) toate ingredientele sus-numite, am inceput: am luat o oala in care am pus albusurile cu un praf de sare. De ce o oala? Pentru ca, dupa ce le-am batut spuma bine, a trebuit sa le mai bat pe aburi. Dar sa revin: dupa ce s-au batut spuma albusurile, am inceput sa adaug putin cate putin zaharul, si apoi am procedat la fel si cu zeama de lamaie. Mi-a iesit o bezea dulce-acrisorara (poate ca mai mult acrisoara, dar mie imi plac lamaile), asa ca cel mai sigur e sa gustati bezeaua pe masura ce adaugati zeama de lamaie; cert e ca si lamaile pot fi mai mari sau mai mici, mai zemoase sau nu, deci difera si cantitatea de suc stoarsa :). Si, ca sa trecem mai departe, dupa ce am incorporat zaharul si zeama de lamaie, am pus oala pe aburi si am continuat sa bat albusurile cu telul inca vreo 20 de minute si le-am tras deoparte.

Pe urma am incins cuptorul la 120 grade. Cu un creion am trasat 4 patrate pe hartia de copt pe care urma sa coc bezeaua. Nu am facut niste patrate prea mari sau prea mici ci am respectat dimensiunea foietajului... si am inceput sa umplu cu bezea fiecare patrat in parte. Apoi am dat tava la cuptor, cu usa intredeschisa, timp de 70 minute (in traducere, pana ce s-a intarit si rumenit frumos bezeaua).











Am incins cuptorul la 220 grade. Bezeaua am scos-o din tava cu tot cu hartia de copt si am lasat-o asa sa se raceasca. Am luat cele 4 patrate de aluat foietaj si le-am presarat din belsug cu zahar pudra. Apoi le-am pus cu grija pe hartie de copt (care era deja in tava) si le-am pus in cuptor unde le-am lasat 10 minute, pana ce s-au infoiat si s-a caramelizat zaharul de deasupra.

Cat timp a sta foietajul in cuptor, m-am apucat de crema. Intr-o oala am amestecat laptele rece cu amidonul, apoi am adaugat si cele 2 lingurite de esenta de rom. Am pus vasul pe foc si am amestecat incontinuu pana ce s-a ingrosat compozitia. Am luat oala de pe foc si am pus ciocolata amestecand repede pana ce s-a topit ciocolata. Am obtinuta o crema de consistenta unei budinci.

Avand toate elementele gata, m-am apucat de asamblat. Patratele de foietaj, reci, le-am taiat cu grija in 2, cum ai taia un blat de tort. Am luat baza de fioetaj, am pus o lingura de crema pe care am intins-o, peste ea am pus bezeaua, apoi iar o ligura de crema si am acoperit cu capacelul usor caramelizat de foietaj. Dupa ce au fost asamblate toate cele 4 prajiturici, le-am ornat cu felii de portocala si figurine de zahar ars si le-am dat la rece pentru 2 ore. 


Pofta mare!

Aceasta reteta face parte din meniul cu care particip la concursul "KitchenAid de Martisor". 

0

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu