vineri, 23 martie 2012

Salata de piept de pui cu ton

Una din retetele dragi mie si pe care o gatesc ori de cate ori am ocazia este aceasta salata de pui cu ton. Reteta am invatat-o de la Silvia, o prietena din Italia.
Pentru ca se prepara rapid (in mai putin de o ora) si pentru ca este delicioasa, am decis sa o impartasesc cu voi.

Ingrediente (pentru 4 portii):
  • 1/2 piept de pui (350 g)
  • 1 conserva de ton (160 g) scursa de ulei
  • 1 ceapa medie
  • 1 radacina morcov 
  • 1 radacina patrunjel
  • 1 lingurita de sare
  • 1 lingurita de piper
  • 1 ou
  • 100 ml ulei
  • zeama de la 1/2 lamaie



Am spalat bine de tot pieptul de pui si l-am pus intr-o oala cu 2 litri de apa la fiert. Am curatat legumele si le-am bagat si pe ele in oala, sa se imprieteneasca nitel cu puiul. Am adaugat sarea si piperul. Cand a inceput sa clocoteasca apa, am dat focul la minim, sa fiarba totul incet. Intre timp am spumat supa. 

Dupa vreo juma' de ora erau fierte legumele si pieptul de pui. Le-am scos din oala si le-am lasat pe o farfurie sa se raceasca (supa nu am aruncat-o, ci am strecurat-o si am pastrat-o pentru a face orezul cu parmezan - reteta pe care v-o spun mai tarziu).

Apoi m-am apucat de maioneza: am separat oul. Albusul l-am pastrat pentru o alta reteta iar galbenusul l-am presarat cu putina sare si am inceput sa-l amestec. Treptat am adaugat si uleiul, picatura cu picatura. La final am incorporat si putina zeama de lamaie, ca "sa-i mai taie greata". Desigur, am gustat maioneza, sa nu care cumva sa iasa cine stie ce acritura :).




Intre timp s-a racit si pieptul de pui. Fara mila, l-am rupt cu mainile in bucatele mici, apoi am adaugat tonul si cam 3/4 din maioneza si le-am amestecat.








Am potrivit de sare si am pus compozitia pe o farfurie. Dupa ce i-am dat o forma, am imbracat-o in restul de maioneza si am ornat-o cu feliute de lamaie si pestisori (ansoa mai exact).



Pofta mare!

Aceasta reteta face parte din meniul cu care particip la concursul "KitchenAid de martisor" organizat de www.retetecalamama.ro in parteneriat cu Shop-Bilancia

0

Un comentariu: