duminică, 25 martie 2012

Tarta cu kaiser si cascaval


Imi plac tartele. De orice fel. Dulci sau sarate. Asa ca ieri am facut o tarta sarata.

Ingrediente (pentru 6-8 portii):
  • 1 ou
  • 2 linguri bune de smantana
  • 50 ml ulei
  • 300 g faina alba
  • 1 lingurita praf de copt
  • 200 ml lapte
  • 10 g amidon
  • 200 g kaiser taiat cuburi
  • 150 g cascaval taiat cuburi
  • condimente: sare, piper, nucsoara, oregano

Pentru inceput am spart oul, i-am dat un praf de sare si l-am batut cu telul. Am adaugat apoi smantana, uleiul si praful de copt si le-am amestecat bine. Am adaugat si faina si am framantat pana am obtinut un aluat moale, elastic si nelipicios (daca iasa un aluat prea moale, se mai adauga putina faina; daca este prea tare, se adauga putina apa minerala). Odata framantat astfel aluatul, l-am mutat pe masa de lucru presarata cu putina faina si l-am intins cu sucitorul (pana a ajuns la o grosime de aproximativ 5 mm).


Apoi am transferat aluatul astfel intins intr-o tava de tarta si l-am intepat cu furculita. Am pus deasupra cubuletele de kaiser si cascaval. 











Inainte de a trece mai departe, am incins cuptorul la 180 grade. Intr-o oala am amestecat amidonul cu condimentele (cam cate un varf de cutit din fiecare) si apoi am adaugat treptat, laptele rece. Am pus compozitia pe foc si am amestecat pana s-a ingrosat si a dat in clocot. Apoi am turnat sosul fierbinte peste tarta si am dat tava in cuptorul incins pentru 40 de minute (sau pana s-a rumenit putin).












Am scos-o din cuptor si am lasat-o circa juma' de ora sa-si traga sufletu' inainte de a o manca.











Pofta mare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu