joi, 29 martie 2012

Saleuri cu iaurt


Privesc calendarul si imi dau seama ca Pastele se apropie. Mai sunt vreo 2 saptamani pana atunci; si nu, n-ar fi asta problema. Problema e: ce pun pe masa?!! O fata de masa sigur o pun :))). Dar ceva de halit? Ce?

In fiecare an, la orice sarbatoare, am observat ca mare trecere o au rontanelele. Deh, poate vor fi si ceva alune pe masa, de rontait, dar e musai sa fie si ceva facut de manutele mele. Pai daca, de exemplu, la masa as servi lumea cu niste rosii, telemea, ridichi si ceapa verde, niste mezeluri etc etc - eu ce am gatit din toate astea??!!! Mie personal imi place sa am si de unele, si de altele - si de cumparat, si facut in casa.

Si sa revin: astazi am facut niste saleuri cu iaurt. Nu am gasit pe internet o reteta care sa fie dupa gustul meu, mai precis m-am plictisit repede de cautat si i-am dat frau liber imaginatiei. Reteta, mai jos! Ramane sa incercati si voi si sa dati verdictul.

Ingrediente:
  • 400 g faina alba
  • 100 g iaurt
  • 100 g unt sau margarina + extra pentru uns (eu am folosit margarina)
  • 2 oua
  • 7 g drojdie uscata
  • 1 lingurita sare
  • 1 lingurita zahar
  • susan pentru presarat

Intr-un vas am pus faina, sarea, zaharul, drojdia si le-am amestecat. Apoi am spart 1 ou si l-am separat, pastrand galbenusul pentru uns saleurile. Albusul si celalat ou le-am pus peste faina, apoi am adaugat iaurtul si cele 100 g de margarina si am framantat bine. Am obtinut un aluat moale, elastic si nelipicios, pe care l-am acoperit cu un prosop curat si l-am lasat vreo juma' de ora sa se odihneasca. 


Am intins cu sucitorul o foaie subtire de aluat, de vreo 5 mm, pe care am uns-o cu un strat subtire de margarina. Apoi am indoit doua margini spre centru.

Am procedat la fel si cu celelate margini, apoi am indoit in doua.


Am intins aluatul in pozitia asta si am repetat toata treaba cu impaturirea. Am lasat sa se odihneasca o jumatate de ora si am reluat procesul de impaturire, tot de 2 ori. Am lasat iar o jumatate de ora sa se odihneasca.

Am incins cuptorul la 190 de grade si m-am apucat de facut saleuri. Am intins aluatul foaie subtire (de vreo 5 mm) si l-am taiat in fasii cu latimea de 1 cm. La lungime, le-am lasat de vreo 15 cm. Le-am intins pe o tava si le-am uns cu galbenus de ou. Apoi am presarat sare si seminte de susan si am dat la cuptor pentru 15 minute. Cine le vrea mai rumene, le mai poate lasa 1-2 minute in plus.


Pofta mare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu