duminică, 1 aprilie 2012

Tagliatelle cu somon afumat


Astazi a fost pentru prima data cand am gatit/mancat acest fel de paste. E o reteta atat de simpla si de gustoasa! In 10 minute deja serveam masa :)!

Am "interogat" soacra cum sta treaba cu pastele astea, ca prea mi le-a laudat in trecut... si mi-a tot zis reteta! Da' eu, cap sec, nici nu am notat-o, si nici nu am facut-o vreodata. 

Asa ca astazi am evacuat din frigider, unde salasluia, bucata de somon, si am pus de-o cina.

Ingrediente (pentru 4 portii):
  • 250 g tagliatelle (eu am avut de la mama lor din Italia, prin bunavointa soacra-mii)
  • 100 g somon afumat
  • 300 ml smantana
  • 30-40 ml ulei de masline
  • sare, piper dupa gust


Am luat o oala, am umplut-o cu apa si am pus-o pe foc. Cand a inceput sa clocote, am pus sare si apoi pastele. Le-am fiert exact 5 minute, cat scria si pe cutia lor. Apoi le-am scurs de apa si le-am lasat in strecuratoare.

Cat timp au fiert pastele, am facut sosul: am pus uleiul la incins intr-o tigaie adanca. Intre timp am taiat somonul in cubulete. Apoi l-am adaugat peste uleiul incins si am amestecat. Cand si-a schimbat culoarea, am adaugat si smantana si niste piper - sare nu am mai adaugat aici, pentru ca somonul era sarat, iar pastele si-au luat sare cat timp au fiert. La reteta asta ar fi trebuit sa am smantana speciala de gatit, din aceea mai lichida. 

Am lasat apoi sosul sa dea cateva clocote. Peste sos am adaugat pastele fierte si scurse, am amestecat bine  si am servit. 


Pofta mare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu