marți, 10 aprilie 2012

Rulouri cu scortisoara


Dupa o petrecere pe cinste la care am participat weekend-ul acesta si dupa un drum lung si obositor, mi-am promis mie ca nu mai gatesc, cel putin o zi! Stau si eu si lenevesc :)! Culmea e ca m-am crezut :))! Stiu eu pe cineva care ar rade de mine la faza asta. Nu ma pot abtine, dom'le! Cum vad bucataria, ma comport ca o posedata si e musai sa cocalesc ceva :)!

Hai sa n-o mai lungesc si sa va spun cum am facut aceste minunate rulouri cu scortisoara.

Ingrediente (pentru aprox. 25 bucati - mie mi-au iesit 27):
  • 700 g faina
  • 200 ml lapte
  • 75 ml ulei de floarea soarelui
  • 75 g zahar pentru aluat + 200 g pentru umplutura
  • 1 pliculet zahar vanilat
  • 250 g unt
  • 14 g drojdie uscata
  • 1/2 lingurita sare
  • 2 lingurite babane cu scortisoara
  • 2 oua
  • 75 ml smantana

Pentru inceput am amestecat laptele, uleiul si 125 g unt intr-o oala si le-am pus pe foc. Cand au fost pe punctul de a fierbe, am oprit flacara si am amestecat pana ce s-a topit untul. Apoi am adaugat cele 75 g de zahar si pliculetul de zahar vanilat si am amestecat in continuare pana la dizolvarea acestuia. Am lasat sa se domoleasca putin amestecul si apoi am turnat smantana, am incorporat-o bine, si apoi cele doua oua, amestecand bine dupa fiecare in parte pana ce am obtinut un amestec omogen. Intr-un ligean mai mare am pus cele 700 g de faina, drojdia uscata si sarea si am amestecat bine. Am facut o mica groapa in mijlocul fainii unde am turnat lichidele (laptele cu unt, smantana etc.). Atentie, amestecul de lichide trebuie sa fie caldut! Daca e fierbinte sau prea rece, aluatul nu mai creste.



Am inceput sa framant pana am obtinut un aluat nelipicios si moale. Am acoperit cu un prosop curat si am lasat pret de-o ora deoparte pana ce si-a dublat volumul. 

Pe masa de lucru am presarat putina faina si am rasturnat aluatul. 


Ar fi trebuit sa impart aluatul in doua, ca sa pot lucra mai usor. El l-am intins asa si mi-a dat putina bataie de cap, pentru ca nu l-am manevrat prea usor. In fine, cine mai face sa nu faca ca mine :). Asadar, am intins aluatul pana am obtinut o foita subtire, de 4-5 mm. Am incercat sa-l intind intr-o forma oarecum dreptunghiulara. Pe urma, cu o pensula de bucatarie, am intins untul ramas (125 g) pe toata suprafata foii de aluat (se intelege ca untul trebuie sa fie moale, la temperatura camerei).


Intr-un castronel am amestecat bine cele 200 g de zahar ramase cu scortisoara si le-am presarat uniform peste untul intins.


Am inceput apoi sa rulez foaia pe latime, la fel cum se ruleaza un cozonac. Apoi am taiat, cu un cutit ascutit, feliute de 2-3 cm grosime, pe care le-am asezat in tava, peste o hartie de copt. Am lasat spatiu intre ele, pentru ca vor creste in timpul coacerii.










Odata operatiunea incheiata, le-am lasat vreme de juma' de ora sa se odihneasca si sa mai creasca putin. In timpul asta, am incins si cuptorul la 180 de grade. Pentru cine doreste, le poate unge, inainte de coacere, cu un ou batut cu doua linguri de lapte. Eu le-am dat la cuptor fara sa le mai ung, pentru ca le-am glazurat dupa ce le-am scos. Dar sa revin: odata cele 30 de minute expirate, am dat tava la cuptor pentru 22 de minute. Erau ok si dupa 20 de minute, dar eu le-am vrut mai rumene, asa ca am mai lasat 2 minute.

Cat timp au sta la cuptor, am pregatit glazura: am amestecat 2 linguri de zahar pudra cu 8 linguri frisca lichida. Amestecul mi-a ajuns la fix pentru cele 27 de rulouri care mi-au iesit. Cand am scos tava de la cuptor, am glazurat rulourile cu o pensula, asa fierbinti. Au absorbit glazura ca un burete.



Proaspete, sunt foarte moi si pufoase. A doua zi sunt putin crocante la exterior datorita glazurii, dar daca sunt incalzite putin, redevin moi. Merg excelent cu o cafea, la micul dejun. Dar sunt la fel de bune si alaturi de un pahar cu lapte. Sau goale :). Mie-mi plac oricum.



Pofta mare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu