luni, 23 aprilie 2012

Placinte cu branza sarata


Zilele trecute mi se facuse pofta de niste placinte cu branza. Si nu, nu branzoici sau alte specimene. Nu am vrut sa fie coapte in cuptor, si nici in ulei. Le-am facut cum ne facea bunica pe vremea cand eram mici, coapte pe soba, din aluat de paine. Eu am adaptat si le-am copt in tigaie, pe aragaz, dar fara ulei. Nu mai lungesc vorba si spun acum cum se fac.

Ingrediente (mie mi-au iesit 38 de placinte):

  • 1 kg faina
  • 600 ml lapte caldut
  • 250 g branza (eu am folosit cas sarat, poate fi orice branza mai seaca)
  • 70 ml ulei
  • 14 g drojdie uscata
  • 1 lingurita zahar
  • 1 lingurita sare

Laptele caldut l-am amestecat cu uleiul, apoi am adaugat zaharul, sarea si drojdia uscata. In ligheanul in care aveam faina am facut o groapa si am turnat lichidele. Am acoperit vasul cu un prosop curat si am lasat vreo 20 minute sa se activeze drojdia. Apoi am framantat - cu mana - pana ce s-au omogenizat bine toate ingredientele. Am acoperit iar ligheanul cu un prosop si am lasat aluatul sa dospeasca vreme de-o ora.











Am presarat putina faina pe masa de lucru si am intins aluatul intr-o foaie subtire de circa 4 mm. Apoi cu ajutorul unui pahar am decupat cercuri. Am avut grija sa obtin un numar par de cercuri. Apoi, cu lingurita am pus in jumatate din cercuri branzica rasa si am acoperita cu alt cerc de aluat. Am pus iar mana pe sucitor si am intins bine de tot noile placinte pana am obtinut iar o foaie subtire de vreo 4 mm.











Am luat o tigaie neaderenta si am pus-o pe aragaz, cu flacara data la minim spre mediu. Cand a fost bine incinsa tigaia, am pus la copt, pe rand, placintele facute. Le-am lasat cate 2-3 minute sa se coaca pe fiecare parte. Cand au fost fain rumenite, le-am pus pe o farfurie si le-am acoperit imediat cu un prosop. Nu de fala am facut asa, ci ca sa se pastreze moi.

Aici vreau doar sa adaug ca nu am stat sa fac intai toate placintele, si apoi sa le coc, ca m-ar fi prins miezul noptii langa ele :). Am pregatit cateva, apoi, pe masura ce unele se coceau in tigaie, celelalte abia se formau.










E zadarnic sa le mai laud cat sunt de gustoase, de mirobolante etc. etc. Cine le mai face, n-are decat sa-si dea cu parerea! Noi le-am servit asa, proaspete, cu branza rasa si smantana pe desupra, sau in loc de paine :). Nu stiu cum rezista in timp, pentru ca in 24 de ore nu a mai ramas nici o firimitura din ele :). Si da, au iesit 38 de bucati, si da, suntem doar 2 oameni :)). Ce mai, ori avem noi spor la mancat, ori... 










Pofta mare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu