duminică, 1 aprilie 2012

Frigarui de vitel la cuptor


In cinstea sarbatorii ce va sa vie, ma tot bucataresc si testez retete, ba de una singura, ba cu apropiatii - doar-doar oi gasi meniul perfect de Pasti. M-am gandit eu ca sunt destui cei care iasa la iarba verde sa cinsteasca sarbatorile. Si ce merge mai bine si mai bine decat niste frigarui??!!! 

Buuuuuuuuun, pentru ca e Paste, trebuie sa cumpar carne de miel. Dar am renuntat repede la idee, vazand lucirile verzui de pe carnea de miel de la magazin. Nu am vreme sa caut in alta parte, asa ca aleg niste carne de vitel. Nici ca puteam sa aleg mai bine, au iesit niste minunatii de frigarui :).

Ingrediente (pentru 6 frigarui):
  • 300 g carne de vitel
  • 150 g muschiulet afumat
  • 100 g slaninuta afumata 
  • 1 ardei
  • 1 ceapa mica
  • 2 rosii potrivite
  • ulei de masline
  • sare, piper

Am inceput prin a marina carnea: am taiat carnea de vitel in 12 bucatele potrivite pe care le-am amestecat cu ulei de masline, sare si piper. Daca as fi avut carne de miel, mai adaugam niste zeama de lamaie in marinata. Am lasat carnea (in frigider) sa se marineze vreo 3 ore. Ar fi fost mai bine daca o puneam la marinat peste noapte. Da' si asa a mers. 

Cu vreo jumatate de ora inainte sa le "construiesc", am incins cuptorul la 200 de grade. Am facut asta ca sa nu umplu toata casa cu fum de la carnea prajita pe grill. Apoi am taiat muschiuletul si slaninuta in cate 12 cuburi, iar ardeiul, ceapa si rosiile in bucati mai marisoare. Si am trecut la asamblat: o bucata de carne, o bucata ardei, slaninuta, ceapa, muschiulet, rosie, iar carne etc. Bine, ordinea nu e importanta, singura chestie la care am avut grija a fost ca fiecare bucata de carne sa fie urmata de cate o bucata de leguma. Si da, pe fiecare frigaruie sa se regaseasca acelasi numar de bunatati :)).

Si apoi le-am pus in cuptor, pe gratar, sub care am avut grija sa asez o tava.


Le-am scos dupa 25 de minute si le-am servit cu garnitura de pastaie sotata in putin unt si usturoi. Inca ceva: dupa timpul petrecut in cuptor, carnea mea a fost bine facuta, deci cui ii place mai in sange, le poate scoate mai repede.










Pofta mare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu