luni, 23 aprilie 2012

Tiramisu


Spuneam intr-una din postarile anterioare ca de la soacra-mea am invatat sa gatesc pastele si pizza. Ei bine, nu numai atat, ci si deserturi. Iar unul din aceste deserturi e minunatul Tiramisu.

Pentru mine personal, ca o prajitura sa fie dupa sufletul meu, trebuie sa aibe fie cafea, fie nuca, fie branza in compozitie. Si cum tiramisu e o imbinare fericita a doua din preferintele mele, e clar ca a urcat repede in top :). Si la avantaje ar intra si faptul ca nu trebuie copt nimic. Singurul dezavantaj, zic eu, e ca mai trebuie sa astepti vreo 2-3 ore, odata ce e facut, ca sa te poti desfata cu el. Dar merita :)!

Ingrediente
  • 400 g piscoturi
  • 500 g mascarpone
  • 1 cana de cafea tare
  • 120 g zahar
  • 6 oua
  • 1 lingura sanatoasa de cacao 
  • 1 praf de sare

Am separat cele 6 oua. Peste galbenusuri am turnat jumatate din cantitatea de zahar si le-am frecat bine de tot, pana ce s-a topit zaharul iar galbenusurile au prins o tenta albicioasa. Am turnat apoi mascarponele in compozitie si am omogenizat bine. Separat am batut spuma albusurile cu un praf de sare. Cand s-a format o spuma teapana, am turnat restul de zahar si am continuat sa le bat pana ce s-a dizolvat zaharul. Am turnat albusurile peste galbenusuri si cu o lingura de lemn am amestecat incet, pana la omogenizare. Mi-a iesit o crema usoara, pufoasa si dulce.










Odata crema gata, m-am apucat de montat prajitura. Am luat pe rand piscoturile si le-am scufundat pe rand in cafeaua proaspata si rece si apoi le-am aliniat in bol, unul langa altul, ca pe soldatei. Bine, pana acum faceam si eu prajitura asta intr-o tava. De data asta am facut-o intr-un vas de sticla. Peste primul rand de piscoturi am pus un strat de crema. Am luat iar piscoturi imbaiate in cafea, iar am pus crema peste ele, si tot asa pana am epuizat si piscoturile, dar si crema. Am avut grija ca ultimul strat sa fie de crema. 

O singura remarca mai am: daca pe primul rand piscoturile se aseaza de-a lungul, pe al doilea strat trebuiesc puse de-a latul. 

Am pus din belsug cacao peste crema de deasupra, am ornat cu 3 capsuni (nu e obligatoriu) si am dat vasul la rece 3 ore.


Pofta mare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu