miercuri, 11 aprilie 2012

Briose cu mar


Astazi m-am trezit cu un gand: briose! Si cum nu stau prea mult pe ganduri, le-am si pus in practica. 

In paranteza fie spus, trebuie sa-i "demonstrez" sotului ca nu a investit degeaba banii in tot felul de lucrusoare trebuincioase in bucatarie :). Si cum nu demult m-a cadorisit cu o mult-dorita tava pentru briose, imi creez ocazii sa o pun la munca!

Dar sa revin: reteta am numit-o briose cu mar pentru ca am facut 12 briose cu un singur mar :)... bine, si alte ingrediente pe langa. Va spun acum si cum se fac!

Ingrediente (pentru 12 briose):
  • 55 g unt
  • 100 g zahar
  • 170 ml lapte
  • 170 g faina
  • 1 praf de copt
  • 1 mar
  • 1/2 lingurita rasa de sare
  • 1/2 lingurita rasa de ghimbir macinat
  • 1/2 lingurita rasa de scortisoara pudra
Ca intotdeauna, am avut grija sa incing intai cuptorul: l-am setat la 200 de grade si m-am apucat de briose. Am amestecat cu mixerul untul si zaharul pana ce s-a topit zaharul. Separat am amestecat ingredientele uscate (faina, praful de copt, sarea, ghimbirul si scortisoara) si le-am turnat treptat peste compozitia cu unt, alternand cu laptele. Am curatat marul de coaja si l-am taiat cuburi mici pe care le-am adaugat peste aluat. 



Am pus hartiutele speciale pentru briose in tava si cu ajutorul unei linguri am turnat compozitia. Pentru cine nu a mai facut briose - formele nu trebuiesc umplute cu aluat pana sus intrucat ele mai cresc in timpul coacerii.

Am dat tava la cuptor si le-am lasat sa-si faca de cap 20 de minute. Apoi cu greu m-am abtinut sa le las sa se raceasca. Sunt niste pufosenii in toata regula, cu o crusta crocanta, dulci si cu gust de MAIADA :))!


Pofta mare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu