luni, 26 martie 2012

Placinta cu varza murata - de post


Inainte de a pleca la lucru, imi intreb sotul din dotare daca are vreo preferinta culinara pentru azi. Raspunsul lui: o placinta cu varza. Hm, asta nu prea seamana a ciorbita sau tocanita, da' daca el asta pofteste, asta primeste :).

Ma tot "impiedicam" eu prin congelator, de ceva vreme, de niste foi de placinta. Asa ca azi le-am pus gand rau. Deci, foi de placinta sunt, varza murata este, acum mai trebuia doar sa fac placinta sa fie de post.

Am cautat pe internet o sursa de inspiratie si m-am oprit la blogul doamnei Laura Laurentiu. Si am facut placinta aproximativ dupa reteta ei (pai ea cu varza dulce, eu cu varza murata :)) ). Foarte buna!

Ingrediente (pentru 8 portii):
  • un pachet foi de placinta
  • 1 1/2 capatana varza murata
  • 50 ml ulei plus extra pentru uns
  • o ceapa rosie
  • sare si piper, dupa gust
  • 100 ml apa minerala
  • 3 linguri pesmet sau gris

Intr-o oala am pus 50 ml ulei la incins. Peste el am adaugat ceapa tocata si apoi varza taiata marunt. Am pus sare si piper si am lasat pe foc mic sa se caleasca. Simplu, nu? Da, era sa uit: am gustat varza intai, ca daca ar fi fost prea acra sau sarata, ar fi trebuit sa o las cateva ceasuri in apa rece. A mea a fost numa' buna :).

Intr-o tava destul de adanca, unsa cu ulei, am pus o foaie, am stropit-o cu ulei, iar o foaie, iar stropi de ulei, si inca o foaie stropita cu ulei. In total 3 foi. Am presarat niste pesmet (se poate si cu gris), apoi 1/3 din varza calita (si racita intre timp) si am inceput iar cu foile. La final am avut 4 straturi de foi si 3 de varza, dupa principiul foaie-varza-foaie-varza-foaie-varza-foaie. Si cate-o mana de pesmet sub fiecare strat de varza. Foaia de deasupra am uns-o cu ulei si apoi, asa cruda, am portionat prajitura. Am turnat cei 100 ml apa minerala si am dat prajitura la cuptorul incins la 180 de grade pentru 45 de minute.


Cand s-a rumenit frumos, am scos-o din cuptor si am acoperit-o cu un prosop curat. Am lasat-o sa se odinheasca vreme de-un ceas, sa am si eu hazna de ea :).


Pofta mare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu