duminică, 6 mai 2012

Prima luna de diversificare

Mi-am "varsat" linistita ofurile ieri si azi, asa ca nu mai bat campii pe langa subiect si intru direct in tema. Mai spun doar ca postarea asta nu e terminata, pe masura ce trec zilele si avansam cu subiectul diversificare, actualizez si eu aici. Enjoy!

Prima zi de diversificare
Pentru ca fata a fost alaptata exclusiv (nu i-am dat nici ceai, nici suc), la sfatul pediatrei am inceput cu suc de morcov, fara pulpa. Si daca ati citit anterior, am asteptat pana la sase luni inainte de a face marele pas.

Am ales ca prima masa de diversificare sa o incepem in intervalul orar 13-14, in functie de cum e fata treaza si de cat de repede ma misc cu papica ei.

1 morcov crud, curatat de coaja, l-am pus in storcatorul de fructe, iar sucul obtinut l-am strecurat prin sita mica si i-am dat fetei cateva lingurite. Trebuia sa-i dau doar o lingurita, dar pentru ca ii placea si tot deschidea gurita, i-am dat mai mult. Bine, jumatate din cantitate salasluia, la finalul operatiunii, pe bavetica ei :)), dar 5 lingurite sigur si-au gasit loc in stomacelul ei. Of course, m-am oprit singura din a-i mai da suc de morcovi, ca altfel i l-as fi dat pe tot. Apoi am completat masa cu lapte.

Anumite surse de pe internet spuneau ca la masa de diversificare, intai se da copilului lapte si apoi alimentele de diversificare. Eu am ales sa fac invers, din simplul motiv ca mi-era teama ca nu cumva fata sa refuze mancarea, satula fiind.

Pentru operatiunea asta am avut nevoie de o lingurita de silicon, cumparata la sfatul unei mamici (de data asta am cerut un sfat :)) ). Si mi-a prins tare bine, pentru ca fie-mea, un haplea in miniatura, sare cu gura pe lingurita - daca as fi alimentat-o cu o lingurita de plastic sau inox, sigur s-ar fi ranit.

Referitor la morcovi, eu am cumparat doua feluri - din aceia individuali, plini de pamant, si gata curatati si ambalati, a doua categorie. Am observat ca cei individuali mi-au dat mai mult suc, iar gustul a fost putin mai dulce.

A doua zi de diversificare
Aceeasi masa ca in prima zi, dar cu vreo 2-3 lingurite de suc in plus. Apoi, normal, i-am dat lapte: doar nu era satula din cateva lingurite de suc :).

Ziua a treia de diversificare
La fel cu ziua a doua, dar am adaugat 2-3 lingurite de suc in plus. De data asta i-am dat si un varf de lingurita de morcov ras, sa vad daca si cum il accepta; fiind o alta consistenta - a facut o mutrita simpatica, un fel de "ce-i asta?" dar l-a papat. Am observat acum si o miscare de amestecat din partea ei.

A patra zi
Am introdus marul - la un morcov de marime medie, curatat de coaja, am adaugat 1/4 mar, curatat de coaja. I-am dat sa pape tot sucul obtinut, strecurat de pulpa, pentru ca nu era mult, vreo 20 ml. S-a strambat de 2-3 ori, pentru ca sucul avea un gust mai acrisor fata de sucul din zilele anterioare, dar l-a acceptat.

Ziua a cincea
Am repetat "meniul" si cantitatile din ziua precedenta dar i-am lasat sucul cu tot cu pulpa. A papat tot si am observat aceeasi miscare de amestecat.

Ziua a sasea
Pentru ca a papat fara probleme sucul cu pulpa, am vrut sa-i dau mai multa pulpa.

De data asta am curatat doar un mar mare de coaja, iar 1/4 din el l-am dat pe razatoarea de sticla. Toata  pulpa obtinuta i-am dat-o sa o pape. A mancat fara probleme, si chiar am reusit minunea sa nu murdarim bavetica si nici boticul ei :). Cand i-am dat lapte in completare, a mancat mai putin, semn ca ceea ce papase a fost un pic mai consistent.

A saptea zi
Intrucat imi plac lucrurile clare si fixe, am respectat regula celor 3 zile de introducere a unui aliment nou - asa ca acum am introdus portocala. Pana acum nu au fost probleme de respingere a mancarii, de eruptii pe piele sau alte manifestari. Singurul lucru pe care l-am observat a fost ca a avut scaun mai greu si s-a chinuit. Probabil datorita morcovului.

I-am facut iar suc, dintr-un morcov, un mar si o portocala, toate de dimensiuni medii. Fetei i-am dat cu tot cu pulpa, 50 ml. Restul de suc l-am baut eu - bun bun :).

A opta zi
Am repetat masa din ziua a saptea, i-am dat sa pape 60 ml de suc cu pulpa. Completarea cu lapte a fost mai putina ca de obicei.

Seara a avut scaun, fara probleme, semna ca intr-adevar sucul de portocala o ajuta in sensul asta.

Ca un rezumat la primele opt zile de diversificare, fata a mancat cuminte, nu au aparut probleme serioase legate de dureri de burtica sau alte necazuri, toata lumea a dormit linistita, deci cred ca suntem pe drumul cel bun :). Revin cu noutati!

Ziua a noua
Din nou i-am facut suc din mar, morcov si portocala. A papat 70 ml suc cu tot cu pulpa. Apoi a luat si vreo doua gurite de lapte, si cam atat.

A zecea zi
De data asta am "gatit" mar ras cu suc de portocala, adica: am dat pe razatoarea de sticla 1/2 mar curatat de coaja. In pireutul obtinut am adaugat sucul de la 1/2 de portocala, circa 40 ml, le-am amestecat bine si am hranit odorul. S-a strambat pitica aproape la fiecare inghititura, dar asta nu a impiedicat-o sa manance 80 g. A fost si cea mai lunga masa de pana acum, a durat vreo 30 de minute, ca avea si chef de joaca. Dupa ce a gatat cu pireutul, nu i-am mai dat lapte - si-a cerut portia dupa vreo doua ore.

Seara i-am dat si apa plata - a baut 90 ml.

A 11-a zi
Avand in vedere experienta din ziua precedenta, adica faptul ca nu a mai mancat lapte dupa pireut, m-am hotarat sa ii mut masa de fructe dimineata, intre 10-11, cu adaos de cereale, urmand ca la amiaza sa ii dau supica, pentru inceput.

Buuuuuun, odata hotarate acestea, i-am lasat instructiuni precise sotului, ca la masa de dimineata, in pireul de fructe, sa adauge cereale. Am cumparat cereale de la Nestle, pentru 4 luni, pentru ca nu contin gluten si, factor decisiv, nu contin nici zahar. A dat  (sotul) pe razatoarea de sticla 1/2 de mar curatat de coaja - as usual, a obtinut 60 g pireut, pe care l-a amestecat cu 1 lingurita cu varf de cereale. Fata a mancat doar 25 g, apoi vreo 2 guri de laptic si vreo 2 de apa... si cam atat.

La amiaza i-am facut supa crema de morcov cu dovlecel. A mancat doar vreo 6 lingurite si nu a mai vrut. Doar lapte. Nu am insistat cu supica.

Ziua a 12-a
Asta e, m-am intors la lucru de o saptamana, asa ca masa de la 10 e responsabilitatea lui tati. Si ca sa nu aiba dureri de cap de la prea multa concentrare vis-a-vis de ce o sa pape odorul, i-am zis sa ii dea o lingura de cereale amestecata cu 4-5 linguri de lapte, iar apoi doar lapte, in completare.

Si cu zisul am ramas, ca i-a dat doar lapte. Uffffff, ca am baza in el ca intr-o mana moarta! Asa ca fata s-a ales doar cu supica de la amiaza. Din nou, in meniu, supa crema de morcov cu dovlecel. A mancat mai bine, 70 ml, si nu a mai vrut si laptic.

De o ora e liniste in camera ei, doarme mititica. Astept sa vad cand se scoala sa-si ceara si lapticul :).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu